uat
transilvania express

REZUMAT PROIECT

EDUCATIE CU RESPONSABILITATE SI OPORTUNITATE DE DEZVOLTARE PENTRU COPII SI TINERII ROMI DIN HOROMOD, JUDETUL BRASOV -ERODEDUCATIE CU RESPONSABILITATE SI OPORTUNITATE DE DEZVOLTARE PENTRU COPII SI TINERII ROMI DIN HOROMOD, JUDETUL BRASOV -EROD

Este cel mai important proiect care se deruleaza in unitatea scolara din Homorod. Activitatile proiectului se concentreaza pe un grup tinta de 60 de copii romi, 35 de parinti romi si 13 specialisti din domeniul educatiei, incluziunii sociale, culturii si/sau dezvoltarii comunitare. Elevii implicati in proiect au fost alesi dupa criterii bine determinate. Fie fac parte din familii monoparentale sau dezorganizate, fie au o situatie materiala si familiala precara. Activitatile in care sunt implicati elevii sunt diferite si se desfasoara sub indrumarea unor cadre didactice calificate: activitati de sprijin intensiv, meditatii la limba romana si matematica; un atelier de obiecte artizanale si decorative; un cerc de arta si traditii rome si dansuri traditionale rome; un cerc de promovare a patrimoniului cultural si istoric al zonei; cursuri TIC; educatie ecologica prin organizarea de activitati nonformale in aer liber si excursii tematice. Se desfasoara, de asemenea, sesiuni de dezvoltare personala si informare pentru copii, in diferite domenii, precum egalitate de sanse, drepturile copilului, interculturalitate si multiculturalitate, jocuri de autodescoperire etc. Elevii sunt in permanenta stimulati prin organizarea de concursuri cu diferite teme, concursuri care se soldeaza cu premii si recompense materiale, inclusiv participarea la tabere de educatie nonformala. Se organizeaza, de asemeni, intalniri si discutii libere, o data pe luna, cu parintii romi, prin implicarea lor intr-un cerc al parintilor proactivi si facilitarea cooperarii in domeniul promovarii artei si valorilor etno-culturale. Din discutiile cu unii dintre parinti, am descoperit ca proiectul le-a imbunatatit viata, atat lor cat si a copiilor lor. Exista, in cadrul proiectului, un plan de parteneriat cu alte cinci scoli, prin organizarea de activitati comune care au ca obiective dezvoltarea competentelor de comunicare, de interrelationare, dezvoltarea abilitatilor de lucru in echipa, cunoasterea altor medii sociale. Rezultatele activitatilor derulate in proiect sunt vizibile, multi elevi imbunatatindu-si situatia scolara, iar frecventa la cursuri a crescut, mai ales datorita faptului ca elevii beneficiaza zilnic de o masa calda. Am putea sa dam exemplul unui elev a carei mama este plecata in strainatate, un elev care, pana sa intre in grupul tinta al acestui proiect, avea multe absente la scoala si cu probleme de ordin psihologic si social. Dupa un an de implicare in proiect, acesta este un elev activ, nu mai lipseste de la scoala si isi face temele. O alta mamica precizeaza faptul ca implicarea celor trei copii ai ei in proiect i-a schimbat viata, deoarece are siguranta ca au ce mannca si isi fac temele zilnic. De asemenea, este bucuoasa ca sunt supravegheati indeaproape. Concluzionind, putem spune ca proiectul este unul important pentru integrarea tinerilor romi in societate si speram ca si in continuare sa fie un real sprijin pentru beneficiari.

Data
IUNIE 2016